امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۰۷ ق.ظ

🐤

شست‌م که خبردار شد، با همۀ استطاعت‌م جهدی جزیل کردم از برای کظم غیظ. صلواتی فرستادم و سپس لعنتی بر ابلیسِ حیله‌گر. ناچار اهتمام ورزیدم که خود را مشغول روزمره‌جات سازم، مگر اثر جراحت خدعۀ این ازخدابی‌خبران از روح و روان‌م زایل گردد... لیکن دقایقی پیش دیگر به‌جان آمدم. گفتم چیزکی برای‌ت قلمی کنم، مگر اندکی آرام گیرم.

آخر می‌بینی شازده‌جان؟ آمده‌اند امسال روز جهانی رقص‌شان را صاف انداخته‌اند روی روز قدس ما، این مستکبرینِ کافرِ جهان‌خوار! حالا ما که پدرکشته‌گی‌ای با باطن رقص نداریم. به‌فرض برای سماع فی‌الواقع سرودست هم می‌شکنیم. اما رقص‌های این‌ها را که نظاره کرده‌ای؟ باله و هیپ‌هاپ و بریک و جاز و تانگو و چه و چه و چه... همه پُر از حرکات قبیح و مستهجن و اسم‌ش را نبر. بی‌گمان حضرت مستطاب‌تان نیز تصدیق می‌کنید که این کارشان بسیار سخیف بوده و مذموم.

باری، زیرکانه تبری زدند بر قامت آرمان‌هایمان. اوقات‌مان هم‌چو اسپرسو تلخ شد. چه کنیم دیگر! داهی دشمنانی داریم.

بیرون می‌روی، از سایه رد شو

تصدق‌ت

 


 

دست‌خط‌ت رسید شازده‌جان. دو نکته را ذکر کرده‌بودی.

نخست این‌که انگار این تقویم قمری است که دینامیک زیادی دارد و هر سال کلی این‌ور و آن‌ور می‌شود، و اگر چیزی هم روی چیزی افتاده‌باشد، روز قدس ماست که افتاده روی روز رقص آن‌ها. عجیب نکته‌ای بود! همین ریزبینی‌هایت است که دل ما را اسیر کرده. منتها... اممم... به‌هرحال... همان‌طور که می‌دانی و لازم به یادآوری نیست، اسلام که به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست... ولیکن بنده هم‌چنان اعتقادی واثق دارم که نیرنگی از سوی آن‌ها عقب این داستان بوده.

دوم آن‌که پرسیده‌بودی حقیر اسامی انواع رقص‌ها و این‌که هرکدام محتوی چه‌گونه حرکاتی هستند را از کجا می‌دانم. والله ما خودمان که این چیزهای ناشایست را ندیده‌ایم. لیکن بالاخره از در و هم‌سایه توصیف‌شان را شنیده‌ایم. اساسن چشم ما تحمل این چیزها را ندارد شازده‌جان. به‌قول لسان‌الغیب «دور از رخِ تو چشمِ مرا نور نمانده‌ست» اصلن، که حالا فی‌المثل بخواهیم چشم باز کنیم به این معاصی. گفتیم شفاف‌سازی کنیم که خدای‌ناکرده میس‌آندرستندینگی برای‌ت رخ ندهد.

باقی بقایت، جان‌م فدایت

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۱۰
امید ظریفی

نظرات (۲)

:)))) too many points to comment on. 

پاسخ:
می‌تونید دونه‌دونه بنویسید تا منتقل کنم به نگارنده! ((-:

مگه شما نگارنده نبودید؟ :))

به طور کلی خیلی متن تمیزی بود‌. مثلاً اونجا که میگه "منتها ... اممم" نوشتن این اممم توی همچین نامه‌ای ظرافت زیادی داره :) 

پاسخ:
بنده هرگونه ارتباط با این کلمات رو به‌شدت رد می‌کنم! ((-:
ولی به‌هرحال اون‌قدر حق آب‌ و گل دارم که بتونم از طرف نگارنده بگم که:
خواهش می‌کنم! ممنون که می‌خونید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">