امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۵ ب.ظ

la giornata delle ragazze

احتمالن اگه به جای امروز، روز تولد مریم میرزاخانی رو به عنوان روز دختر می‌ذاشتن، همین دوستانی که الآن دارن در مورد غلط بودنِ نفسِ نام‌گذاریِ همچین روزی فلسفه‌ها می‌بافن و قضیه رو تا می‌تونن می‌پیچونن و سوال‌ها مطرح می‌کنن، به سادگی این مناسبت رو گرامی می‌داشتن و اون روز رو فرصت خوبی برای اعتلای مقام و رسیدگی به مشکلات دختران این مرز و بوم می‌دونستن! به برکت همین زمان قسم! :-|

 

بعدن‌نوشت: ممنون از Fa Ella بابت تذکرشون من بابِ اصلاح عنوان!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۴
امید ظریفی

نظرات (۸)

۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۳:۵۹ خورشید ‌‌‌
عنوان یعنی چی؟
پاسخ:
روز دختر. به ایتالیایی!
دقیقاااا همینطوره
+ ایتالیایی بلدی؟ o_O
پاسخ:
بله متاسفانه!

+ نه، اصلن (-: اشتباه هم بود عنوان، اصلاحش کردم!
:دی میخواستم بگم چقدر دوستان زبانای مختلف بلدن میشه باهر کدوم رفت یک کشور رو گشت :)) میخواستم بگم بریم ایتالیا درمورد یکی تحقیق :دی البته خطر جانی داره ولی خب :| من باید بشناسمش :) 
پاسخ:
عجب! (-: خطر جانی چرا؟!

+ ببخشید که کمکی از دستم برنمی‌آد!
خواهش میکنم یکمیش شوخی بود
خطر جانی چون شخص مورد نظر من یک کنت مسلمان شده است که شهیدش کردن دوست ادواردو آنیلی
میگن هر کس خواسته از کنت لوکا مستند بسازه ترکوندنش واسه همینه که از آنیلی مستند هست ولی از لوکا نه
پاسخ:
عجب!
+ و چه داستانی داشته این ادواردو واقعن!
من با ادواردو کاری ندارم :دی
من با دوستش کار دارم :)
پاسخ:
ان‌شاءالله یه اطالاعاتی ازش درز کنه بیرون پس!
ان شا الله :)
پاسخ:
(-:
خواهش :)
یه چیزی هم بگم من باب اطلاعات عمومی، تو ایتالیایی کلمه ی ragazza به دختر نوجوان و جوان میگن، دختربچه از وقتی که از نوزادی درمیاد تا قبل نوجوونی، بهش میگن bambina.
همینطور پسر نوجوون میشه ragazzo  و پسر بچه bambino 
کلا برای هر دوره ای، یه کلمه ی خاص دارن. مرد هم از دوره ی جوونی تا میانسالی uomo  و تو دوره ی پیری vecchio. 
donna و vecchia هم برای زن.
 
پاسخ:
خواهش می‌کنم!

+ چقدر عربی‌طوره این ایتالیایی (-:
یه چیزاییش آره، ولی درکل زبون سختی نیست. میشه باهاش کنار اومد. 
با عربی هم میشه کنار اومد حتی، ولی آلمانی مثلا :(( پیر می کنه آدمو :((
پاسخ:
آلمانی رو به واسطه‌ی یکی از دوست‌هام، تقریبن از اوضاعش خبر دارم! واقعن آدم‌پیرکنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">