امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۲۵ ب.ظ

LM02: مبانی اپتیک جنکینز (فصل اول)

تصمیم گرفتم در ویدئو دوم مجموعه LOOP ME فصل اول کتاب مبانی اپتیک جنکینز را با همدیگر گار کنیم. همانطور که می‌دانید این کتاب یکی از منابع بسیار خوب برای اپتیک (در سطح مرحله 1و 2) می‌باشد که متاسفانه چند سالی‌ست دیگر تجدید چاپ نمی‌شود و در نتیجه امکان استفاده از آن وجود ندارد. (البته نسخه انگلیسی کتاب در اینترنت موجود است و می‌توانید از آن استفاده کنید.) با توجه به اینکه خیلی از المپیاد فیزیکی‌ها دنبال این کتاب می‌گردند، تصمیم گرفتم که 5 فصل اول این کتاب را در 5 ویدئو مختلف آماده کنم تا همه بتوانند از مطالب این کتاب استفاده لازم را ببرند. فعلن ویدئویِ مربوط به فصل اول آماده است که هم‌اکنون می‌توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

 

 دریافت ویدئو "مبانی اپتیک جنکینز (فصل اول)"

حجم: 66 مگابایت

زمان: "33:'45

 

توضیحات:

1. فایل pdf فصل اول ترجمه‌ی فارسی کتاب را که خودم اسکن کرده‌ام می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید. (به دلیل اینکه فعلن کتاب چاپ نمی‌شود، انتشار فایل pdf آن اشکالی ندارد؛ ولی در صورت تجدید چاپِ کتاب از انتشار فایل pdf آن در اینترنت به شدّت بپرهیزید!)

 مبانی اپتیک (فصل اول)، فرانسیس ای جنکینز و هاروی ای وایت، بابک حقیقی، نشر مرندیز 

 

2. فایل pdf چهار فصل دیگر هم در زمان انتشار ویدئوی هر فصل در وبلاگ قرار می‌گیرد.

 

3. خوشبختانه (: نرم‌افزاری پیدا کردم که بدون تغییر در کیفیت تصویر و صدا می‌تواند حجم ویدئو را تا مقدار قابل توجهی کم کند. به همین دلیل با وجود کیفیتِ خوب، ویدئو حجم زیادی ندارد.

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۴
امید ظریفی

نظرات (۷)

۱۵ دی ۹۴ ، ۰۰:۱۱ امیررضا شهابی
خدا خیرتون بده، خیلی دنبال این کتاب بودم، آموزش هم عالیه...
خیلی ممنون
پاسخ:
(:
سلام
خدا قوت واقعا خوبه 
فقط اگه یکم سرعت گفتن مطالب بیشتر بشه بهتره الان یکم اسلوموشنه...
پاسخ:
سلام...
خواهش میکنم...
سعی میکنم. شاید تا ذهنم مطالب رو تجزیه و تحلیل کنه طول میکشه!
ممنون...
آها راستی اگر کم شدن حجم براتون خیلی اهمیت داره میتونید فرمت فایلتونو با نرم افزارهایی به صورت x264 در بیارید که کیفیتو خیلی تغییر نمیده اما حجمو حتی تا60درصد هم میشه کم کرد
پاسخ:
بله، برای این ویدئو هم همین کارو کردم...
سلام ،خداقوت 
این که خودتونم در حال مطالعه هستیدو تا این حد برای کمک ب بقیه وقت میذارید واقعا جای سپاس داره داشتم دنبال پاسخنامه نشریحی مرحله1دوره27میگشتم که اینجارو دیدم!
خداخیرتون بده :)
پاسخ:
سلام...
خواهش میکنم. یافتید پاسخنامه تشریحی دوره 27 رو یا نه؟!
چون فکر کنم کلن توی اینترنت نیست! ولی من دارمش،  اگه خواستید بگید...
موفق باشید...
سلا م مجدد ،نه متاسفانه یافت نشد!
خیلی ممنون میشم که  هروقت فرصت بود لطف کنید بفرستید 
پاسخ:
نمیدونم چرا ارسال نمیکنه!
بی زحمت یه ایمیل به من بزنید...
o.zarifi78@gmail.com
سلام..
ببخشید این سوالو میپرسم
این کتاب ویرایش چندمش هست؟؟؟که گذاشتین؟؟
پاسخ:
سلام...
خواهش میکنم، ویرایش اولش...
پر از سوتی (:

سلام خسته نباشید، ممنون بابت ویدیو

خواستم بدونم آیا فصول دیگه رو هم آپلود خواهید کرد؟

پاسخ:
سلام...
ممنون‌م.
داستان این ویدئوها برمی‌گرده به حدود 4ونیم سال پیش. متأسفانه برنامه‌ای برای ادامه‌دادن‌شون ندارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">