امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۴۹ ب.ظ

ویدئوهای آموزشیِ LOOP ME

سلام...

چند مدت پیش ایده‌ای به ذهنم رسید در راستای تحقق عدالت آموزشی در المپیاد! در حال آماده کردن مجموعه‌ی ویدئویی هستم در رابطه با المپیاد فیزیک. ویدئوها در مورد مباحث مختلفی که در المپیاد فیزیک مهم هستند خواهند بود و هر چند وقت یکبار شاید تعدادی سوال (شبه آزمون) در وبلاگ بگذارم و بعد هم ویدئوی حل سوالات را! به نظر خودم کار زیباییست و هم برای خودم مفید هست و هم برای بقیه.

اسمی هم برای این مجموعه ویدئویی انتخاب کردم: LOOP ME ! یعنی Learn Olympiad Of Physics through Movie Experience که حرف اول through در کلمه‌ی خلاصه شده حذف شده است. همانطور که می‌دانید loop معنی‌های زیادی دارد؛ از جمله حلقه، روزنه و ... . معنی فعلی‌اش (verb-i-ash!) هم یعنی گره زدن. me هم که یعنی می! حالا loop me میشه "من رو گره بزن" ! خودم هم معنی این را نمی‌فهمم ولی به نظرم همین که معنی می‌دهد خوب است (:  (شاید منظورش این باشد که من را به فیزیک گره بزن!)

  • خداروشکر انگیزه‌ی زیادی دارم؛ ولی به دلیل زمان‌بر بودن تهیه‌ی هر قسمت (دوره مباحث توسط خودم، ریختن پلن در مورد اینکه چه چیز را در کجا بگویم، ضبط کردن، مونتاژ ویدئو و ...) شاید خیلی به طور منظم این ویدئوها در وبلاگ قرار نگیرد و طبیعتن بستگی به زمان آزادم دارد. ولی مطمئنن اگر فرصتی پیدا شود این مورد در اولویت کارهایم قرار دارد.
  • پیش‌بینی میکنم که فعلن سطح ویدئوها پایین نباشد. یعنی به احتمال زیاد در حد مرحله 2 و دوره هستند.
  • صددرصد علم بنده هم نواقص خود را دارد و به یاری شما چه مادی (!) و چه معنوی نیازمندم! حتمن نظرات خود را در مورد هر ویدئو یا در مورد کلیت کار با من در میان بگذارید تا ان‌شاءالله این کار از هر لحاظ قوی باشد.
  • نمیدانم بلدم خوب درس بدهم یا نه؟! آخر بعضی افراد چیزهایی که بلد هستند را خوب به بقیه منتقل می‌کنند و بعضی هم نه. در این مورد حتمن نظر شما برایم مهم است. (امیدوارم استعداد معلمی‌ام خوب باشد  (:  )
  • به اشتراک‌گذاری ویدئوها هم با ذکر منبع اشکالی ندارد!

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۱
امید ظریفی

نظرات (۱)

۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۲:۰۳ المپیاد فیزیکی:)
سلام آقای ظریفی کاراتون به شدت قابل تحسینه+تبریک مفصلی عرض میکنم خدمتتون به علت قبول شدن در مرحله دو:)))
ان شاءالله در دوره هم خواهید درخشید.
و من الله توفیق.
پاسخ:
سلام...
خواهش میکنم! شما هم موفق باشید ان شاءالله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">