امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۴:۱۷ ب.ظ

ژولِ دولتی

خوبیِ ترمودینامیک (و کلن فیزیک) این‌ه که ضریب تبدیل واحدها به هم، همیشه ثابت بوده و به یاری خدا و همت فیزیک‌دانان، ثابت خواهد بود. دقیقن بر خلاف ضریب تبدیل نرخ ارز توی کشورمون! مثلن یک ژول همیشه 3600 وات‌ساعت بوده و هست. امکان نداره که یک زمانی فیزیک‌دان‌ها با هم تَکرار کنن و شب بخوابن و صبح بیدار بشن و ببینن که مثلن هر ژول شده 8700 وات‌ساعت! و خب این خیلی خوب‌ه؛ چون نشون می‌ده که بازارِ ژول همیشه توی تعادل‌ه و هیچ‌موقع نیاز نمی‌شه که فیزیک‌دان‌ها برای تعدیلِ اقتصادِ انرژی‌شون دست‌به‌دامنِ ژولِ دولتی یا ژولِ جهانگیری بشن. والا!

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۸
امید ظریفی

نظرات (۴)

آقا خب درستشم همینه دیگه، اگه راه نجاتی وجود داشته باشه برای نجات، یه نرخ ثابت قرار دادن برای ایناست اونم جوری که معادل هم باشن واقعاً. تازه من خیلی جدی به بازگشت دوران مبادله کالا با کالا هم فکر کرده‌م :|
پاسخ:
بازگشت مبادله‌ی کالا به کالا یعنی مثلن یک کیلو بلوبریِ ناب فلوریدا بگیریم و به‌جاش پنج کیلو هندونه‌ی اصلِ آران‌وبیدگل بدیم؟! (-: 
بله، خوش‌حالم که منظورمو خوب منتقل کردم! :-))
پاسخ:
عجب (-: ایده‌ی بدی هم نیست‌ها!
۰۹ بهمن ۹۷ ، ۱۹:۱۷ حورا رضایی
توی تعادل‌ه؟
اصلاً اینکه یه چیزی توی تعادل‌ه خودش عین نامتعادل بودنه.
آدم با خوندن این‌ه، خوب‌ه و توی تعادل‌ه فکر می‌کنه وقت نوشتن متنت سکسکه گرفته بودی.
پاسخ:
چی‌کار می‌شه کرد؟! (-:
می‌گن ترک عادت موجب مرض می‌باشد. (دارم تموم تموم تلاش خودم رو می‌کنم که از ه استفاده نکنم!)
عذرخواهی و این‌ها دیگه!
http://s9.picofile.com/file/8350862692/20190201_220429.jpg
دارم اعلامیه دهه فجر پخش میکنم:"
پاسخ:
حقیقتن ضایعه‌ی بزرگی برای اهل بلاگ‌ستان بود. امیدوارم کودتا بشه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">