امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸ ب.ظ

‌‌تیلیویزیون!

خونه‌مون طبقه‌ی هشتمِ یه ساختمون پونزده طبقه هست. چند روز پیش، سوار آسانسور شدم و دکمه‌ی پارکینگ دوم رو زدم. یه نفر توی طبقه‌ی پونزدهم هم آسانسور می‌خواست. آسانسور رفت بالا. مرد جوون به محض سوار شدن، سلام کرد و دکمه‌ی هم‌کف رو زد و موهاش رو توی آینه‌ی پشتی درست کرد و پرسید:

+ آقا شما نصاب سراغ ندارید؟

- نه والا!

+ (با تعجبی وصف‌ناشدنی!) چیکار می‌کنید پس؟!

- از این داستان‌های دیجیتال داریم!

و بعد بنده خدا شروع کرد به نطق کردن با این مضمون:

+ یعنی می‌شینید تلویزیون ایران رو می‌بینید؟! بابا این‌ها یه مشت دروغ‌گو ان! برنامه‌ی درست و حسابی هم نداره که. نشینید پای حرف‌های این‌ها. واقعن نمی‌دونم چرا هنوز کسایی هستن که تلویزیون ایران رو می‌بینن...

و چه و چه و چه! تموم این مدت لب‌خندی روی صورتم نشسته بود و داشتم نگاهش می‌کردم. تا برسیم به هم‌کف، غر زدن‌های اون هم تموم شد. در آسانسور که داشت باز می‌شد، با لحن ساده‌ای بهش گفتم:

- ما کلن زیاد تلویزیون نمی‌بینیم! (-:

طرف یه کم جا خورد و خندید و رفت بیرون! تا دو طبقه‌ی دیگه برم پایین فقط خندیدم!

 

پی‌نوشت1: سفید و سیاه مطلق نداریم. همه‌کس و همه‌چیز خاکستریه. ولی مطمئنن داریم کسان و چیزانی (!) که به سمت سفید یا سیاه مطلق میل می‌کنن...

پی‌نوشت2: من در مقامی نیستم که در مورد درست یا غلط بودن حرف این فرد قضاوت کنم، ولی با کسی که مشخصه داره تقلید کورکورانه می‌کنه و عوام‌گونه حرف می‌زنه و به خودش هم حق می‌ده که مردم رو هدایت کنه، باید همچین رفتاری کرد! چه درست بگه و چه نادرست. بلد باشیم فکر کنیم!

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۳
امید ظریفی

نظرات (۳)

ماهواره‌ هم جذاب نیست آخه اونم راست نمیگه آخه 
من که خودم کلا تلویزیون نگاه نمیکنم مگه فیلم و انیمیشنی که خودم دانلود کردم و وصل کردم به تلویزیون و الا پشیزی ارزش قائل نیستم برای برنامه تلویزیون و ماهواره :/
اصلا هم درک نمیکنم کسایی که تایم زیادی تلویزیون می بینند.
البته بچه بودم خودم خوره بودم ولی خب هی بزرگ شدم هی درس‌ها سخت شد فاصله گرفتم و الانم بهتره بگم آدم بزرگی که میتونه کلی کار مفید کته ولی به جاش وقتش رو با دیدن تلویزیون هدر میده
پاسخ:
این هم نکته‌ایه برای خودش.
ما فقط فوتبال و خندوانه میبینیم :)) البته اگه مهمونش خوب باشه. دیشب سه تا از بچه های تیم ملی اومده بودن و درست از دقیقه ای که اینا وارد شدن، تلویزیونمون شروع کرد به اذیت کردن. یکم با سیم آنتن ور رفتیم، بدتر شد. داداشم اومد گفت شما هیچی حالیتون نیست، برید کنار من درست کنم. یه کاری کرد که کلا تصویر رفت -_- 
 خلاصه ندیدیم برنامه رو -_- ظاهرا کلی م بامزه بودن اونا :(
پاسخ:
فوتبال و خندوانه برای ما هم همین‌طوره (-: هرچند یش‌تر خلاصه‌شون رو توی اینترنت می‌بینم!

+ پس برم ببینم برنامه‌ی دیشب رو!
++ ببخشید حالا برادر گرامی رو (-:
و ما را با تلویزیون و امثاله چه کار که دیر زمانی‌ست (۵ سال؟) چهار گوشه‌ی آن را بوسیده و خلوت گزیده‌ایم.
پاسخ:
واقعن برای خودم هم عجیبه (شاید هم نیست!) که چقدر بیننده‌هاش کم‌تر شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">