امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۴ ق.ظ

بیستِ منهایِ یک

ده سال نخست زندگیم که بچه بودم و به بازی گذشت. ده سال دوم اما از وسط‌هاش کم‌کم شروع کردم به فهمیدنِ زندگی و دیدن رنگ‌های سیاه و سفیدش و ترسیم هدف‌هام و حرکت به سمت‌شون و شکل‌دادن به اعتقاداتم و تلاش برای دونستن این‌که کلن با خودم چندچندم و چندچند باید باشم و پرسه زدن میون ورقه‌های کاهی کتاب‌هام و نوشتن از زمین و زمان و داشتن تجربه‌های جدید و رفتن و ایستادن و برگشتن و اشتباه کردن و اشتباه نکردن و یاد گرفتنِ نگاه کردن به آینده و یاد گرفتنِ نگاه نکردن به نگاه‌های مردم و در لحظه زندگی کردن‌ها و امتحان شدن‌ها و کوتاه اومدن‌ها از برخی اصول و پایبندی به بقیه‌شون؛ و خلاصه‌ی همه‌ی این‌ها: شناختِ خودم! البته هنوز خیلی کارها و حرف‌ها و سفرها و کلمه‌ها دارم برای انجام دادن و گفتن و رفتن و نوشتن. امیدوارم توی این یک سالی که تا آخر دهه‌ی دوم زندگیم وقت دارم، بتونم به مقدار خوبی‌شون برسم...

و اما دهه‌ی سوم، که انگار خیلی زود می‌گذره. شاید به خاطر این‌که بزرگ‌ترین تغییرات زندگی آدم‌ها توی این دهه اتفاق می‌افته. شاید به خاطر این‌که آدم‌ها توی این دهه بیش‌تر از قبل با زندگی سرشاخ می‌شن و باهاش می‌جنگن و دوستی می‌کنن. واقعیت اینه که سالِ پیش، همین موقع، واقعن احساس پیری می‌کردم! نمی‌خواستم بگذره. شاید از بزرگ شدن می‌ترسیدم. شاید چون دوران خوبی بود؛ و هست. شاید چون وقتی به خاطرات گذشته‌ام نگاه می‌کردم، حس دوریِ زیادیِ بهم دست می‌داد. اما الآن... الآن از این بزرگ شدن نمی‌ترسم. نگران هستم، اما نمی‌ترسم. شاید چون بسیار نزدیکم به دهه‌ای که دهه‌یِ تفکر و ساختن و تلاشِ بیش‌تره. دهه‌ی شکل‌گیری زندگی... 

دوشنبه، 18ام تیرماهِ 19+1378

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۸
امید ظریفی

نظرات (۵)

تولدتون مبارک :)

+ اسم گروه تعویض شد! :))
پاسخ:
بسی ممنونم (-:

+ تشکر (-: نمیدونم چرا از دیشب تلگرامم باز نمی‌شه!
تولد اولین معلم و مشاور المپیاد بنده مبارک 😃
ایشالا به همه آرزو هات برسی امید جان 😜🙄
پاسخ:
بسی ممنون (-:
لطف داری!
تولدت پیشاپیش مبارک 
پاسخ:
ممنونم (-:
۱۸ تیر ۹۷ ، ۱۲:۱۴ خورشید ‌‌‌
تولدت مبارک امید. :)
هجده ساله که بودم فکر می‌کردم بهتر از این نمی‌شه، نوزده ساله شدم و فکر می‌کنم بهترین روزهای زندگیمه. حقیقتش، زندگی همیشه برای آدم غافلگیری داره. امیدوارم تو رو خوشحال کنه. :)
پاسخ:
بسیار ممنون (-:
به نظر من که برآیند زندگی محکومه به قشنگ بودن! با همه‌ی غافل‌گیری‌هاش...
۱۸ تیر ۹۷ ، ۱۶:۴۰ روُباست ‌‍
تبریک تبریک!
پاسخ:
تشکرات بسیار!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">