امید ظریفی

امید ظریفی
سَرگَشتِۀ مَحض‌ایم و دَرین وادیِ حِیرَت
عاقِل‌تَر اَز آن‌ایم کِه دیوانِه نَباشیم

حتا هنوز هم، هم‌چنان همین!
تا ببینیم خدا چی می‌خواد...
بایگانی
پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۲۰ ب.ظ

توصیه های آقای شاهبختی به بچه های علامه حلی...

 

عزیزان دلم واقعا نیازی به هیچ توصیه‌ای نیست، من هم هیچ وصیتی ندارم جز اینکه :
 
توصیه‌های امروز:
 
1- دیگه درس نخونید، امروز خودتونو خسته نکنید
 
2- لازم نیست ساعت 7عصر برید تو رخت‌خواب که بعد تعجب کنید چرا خوابم نمیره و لابد از استرسه و..!!
 
3- امشب کله پاچه نخورید ترجیحا، مثل هر شب شام مفصلی بخورید و گشنه سمت خواب نرید!
 
4- کارت شناسایی، کارت حضور در جلسه، آب معدنی و چیپس و پفک سر امتحانتون، پاک کن و مداد و قلم و ... رو آماده کنید، همرو بزارید تو یه بقچه برای فردا!
 
5- اگر استرس و هیجان دارید سعی نکنید سرکوبش کنید، بزارید کارشو بکنه، عادیه، راحت بزارید خودتونو، گیر ندید به خودتون!!
 
6- یادتون باشه فک کردن به چیزای ناخوشایند حرکت کردن در جهت همون چیزاس!
 
7- طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته چشم بسته و در حال ریلکس همونقدر موثره که خواب موثره، پس شب هی گیر ندید به خودتون وای من باید زود بخوابم و چرا خوابم نمیره و ال و بل...چشاتون ببندید و به هیچی فک نکنید و در اوج آرامش از زندگیتون لذت ببرید!
 
توصیه‌های فردا صبح:
 
1- فردا صبح بعد از برداشتن بقچه‌ی مربوطه و چک کردن موارد لازم جهت امتحان راهی حوزه‌ی مربوطه شوید!
 
2- قبل امتحان لازم نیس کاری کنید اگه هیجان داشتید کاملا عادیه و اگر هم نداشتید عادیه! هیچ وقت خودتونو بر علیه حس اتون نشورانید!مثلا اگه ناراحتید(الکی) هی گیر ندید وای چرا من ناراحتم؟!بلاخره اونم جزوی از زندگیه، خلاصه گیر ندید به خودتون!! بزارید راحت باشه!!
 
 
توصیه‌های سر جلسه:
 
1- ساعت با خودتون ببرید حتما و همون اول یه تایم منیجمنتی داشته باشید!
 
2- تقریبا همه‌ی آدما اولای امتحان(یه ساعت دو ساعتِ اول) خیلی گرم نیستن، و قطعا بازدهی اول امتحان پایینه، یادمه مرحله1 خودم، از امتحان بیشتر از 1 ساعت گذشته بود و من در حال خوندن تست یازدهم بودم و فقط 2 تا تست زده بودم(از 11تای اول) و اون دوتارم شک داشتم!!همونجا یهو یه فکری اومد سمتم که 
"ای وای داری گند می‌زنی و الان همه 100% زدن و توی ابلهِ کند ذهنِ خرفت دوتا زدی اونم با شک و معلوم نیس همون دوتا هم درست باشه و ...!" اونجا بود که خودمو کنار کشیدم گفتم ببین جانم، الان 2تا راه داری، یا مثل بچه آدم امتحانتو میدی و هرچی تو بساطته میریزی رو دایره یا اینکه نا امید می‌شی و ... و خب گزینه‌ی اول بهتر از گزینه‌ی دوم بنظر میومد و تایید شد و در کمال ناباوری مرحله 1امو عالی دادم(با اون شروع افتضاح).
 
3- رو هیچ سوالی گیر نکنید و از هیچ سوالی هم خیلی راحت نگذرید، بلاخره المپیادِ و دنبال سوال آبکی نباشید سر امتحان!(البته بعد 26 تا مرحله 1 قطعا چنین مشکلاتی رو نخواهید داشت!)
 
4- همونجوری که همیشه آزمون میدادید آزمون بدید و ترجیحا دنبال روش نوینی سر جلسه نباشید!
 
5- یه قاعده‌ی کلی وجود داره به نام "پوانکاره-تارقلی آیدنتیتی" که میگه هرچی سوال آسونتر، سوتی بیشتر، مراقب سوالای آسون باشید و یهو 3 به توان 3 رو 9 ننویسید! هم چنین سوالایی که اولش سخته بعد می‌مونه فقط محاسباتش، همونقدر تو محاسبه اش دقیق باشید که اول سوال بودید، ینی یهو ذوق نکنید ایول حل شد بعد تن تن ضرب و تقسیم انجام بدید.
 
6- سال پیش خیلیا با کف مرحله1 تونستن مرحله 2 قبول شن پس نگران نباشید، دو یور بست!
 
توصیه‌های بعد امتحان:
هیچ توصیه‌ی خاصی نمیشه برا بعد امتحانتون، خیلی هم به آماری که از ملت منتشر میشه، بخصوص بچه‌ها اعتماد نکنید :
"نظرات یکی از سایت های معروف بعد از مرحله 1 پارسال(زیاد بود ازینا) :
من دوم دبیرستانی هستم و تقریبا مرحله 1مو 93درصد زدم، خوبه؟"
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۱
امید ظریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">